Seura

KooKoo Jäätaiturit eli KKJT on Pohjois-Kymen Liikuntayhdistyksen taitoluistelujaosto, joka perustettiin tammikuussa 2010. Kausi 2020-2021 on KKJT:n 10-vuotisjuhlakausi!

Jaosto toimi aiemmin nimellä Kouvolan Jäätaiturit (KouJT), mutta kaudesta 2016-17 alkaen uusi nimi ja myös logo otettiin käyttöön.

KKJT:ssä voit luistella harrastus- tai kilpailumielessä. Seurassamme on tarjolle jokaiselle sopivia yksinluistelu-muodostelmaluistelu- ja harrasteryhmiä.

Tavoitteenamme on tarjota Kouvolan seudun taitoluistelijoille parasta mahdollista valmennusta ja monipuolisia kokemuksia hienossa lajissa, jossa yhdistyvät urheilu ja taide. Harrastamisen tulee olla myös mielekästä, joten jokaisen luistelijan lähtökohdat ja tavoitteet otetaan KKJT:n valmennuksessa huomioon.

Seura sitoutuu STLL:n sääntöihin ja suosituksiin ja on edistämässä jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti.

Urheilun epäkohtiin tulee puuttua ja ne pitää selvittää. Jos havaitset urheiluun liittyviä rikkomuksia tai kohtaat muuta epäasianmukaista toimintaa, niin niistä voi ilmoittaa SUEK:lle (Suomen urheilun eettinen keskus) tai Et ole yksin (Väestöliitto) linkkien kautta.

Kilpailutoiminta

Kilpailevat yksinluistelijat kilpailevat aktiivisesti kauden aikana lähinnä Suomen taitoluisteluliiton kaakon alueella. ISU-sarjalaisten alue on laajempi: siihen kuuluvat sekä kaakon että itäinen alue. Kilpailukutsuja voi tulla myös muiden alueiden seuroilta tai ulkomaisilta seuroilta. Taitoluisteluliiton kilpailusarjoissa kilpailualueena on koko Suomi. KKJT:n Helena Raski toimii kaakon alueen aluepäällikkönä.

Muodostelmaluistelijat osallistuvat taitoluisteluliiton kansallisen sarjan muodostelmaluistelukisoihin sekä muodostelman kutsukisoihin.

KKJT järjestää vuosittain muutamat luistelukilpailut Kouvolassa.

Näytökset

Jäätaiturit järjestävät myös näytöksiä, joissa kilpailijoiden lisäksi myös harrasteluistelijat ja luistelukoululaiset pääsevät näyttämään opittuja taitojaan. Suurin tapahtuma on jokavuotinen kevätnäytös, jossa jokainen luistelija pääsee esiintymään tuhatpäiselle yleisölle suuressa jäähallissa. Jouluna järjestetään pienempi näytös.

Luistelukoulut

KKJT järjestää luistelukouluja yhteistyössä KooKoo junioreiden kanssaLuistelukoulut toimivat Kouvolassa, Kuusankoskella, Valkealassa ja Inkeroisissa.

Uudet luistelijat ovat aina tervetulleita iloisesti kasvavaan joukkoomme! Meillä on ryhmiä kaikenikäisille, myös aloitteleville aikuisille!

- - - -